Vanliga frågor och svar

Vanliga frågor och svar

  • Kan ni koppla mig till en butik?

    Tyvärr har vi ingen möjlighet att varken lämna ut direktnummer eller koppla samtal till våra butiker. Detta beror på att arbetsbelastningen i butikerna är så pass hög att personalen inte har tid att ta emot samtal från våra kunder. Om ni har behov av att komma i kontakt med en specifik butik ber vi dig antingen besöka butiken eller ta kontakt med vår kundtjänst.

  • Kan jag byta en vara på Netto?​

    Ja, det går bra. Du kan alltid inom 14 dagar efter köpet byta till annan vara eller få pengarna tillbaka. Undantag är kyl och frysvaror som enligt livsmedelslagen ej får återlämnas (pga. bruten kylkedja). Varan du vill återlämna ska givetvis återlämnas i obruten originalförpackning och kvittot ska medtas.

  • Varför är veckans kampanjvara är slutsåld i min Nettobutik?

    Kampanjvarorna i vårt flygblad är prisklipp pressade till max och därför väldigt attraktiva. Vi fördelar antalet varor enligt tidigare statistik för att göra så rättvisa fördelningar som möjligt. Det är dock omöjligt att sia in i framtiden och är kampanjen väldigt eftertraktad tar varan fort slut. Vi gör alltid vårt bästa för att varorna ska finnas hela veckan ut, samtidigt som vi ska göra plats för nya varor veckan efter. Det blir en svår balans att uppnå, men det är vårt koncept och det är också därför vi kan erbjuda lägre priser än andra kedjor

  • Kan jag finna den utsålda varan i en annan Nettobutik?

    Alla våra klipp är "först till kvarn" varor, vilket innebär att de kan säljas slut fortare i en butik jämfört med en annan. Chansen finns att en annan butik fortfarande har varan just du vill ha. Det säkraste sättet att kontrollera om en utsåld vara finns i en annan Nettobutik är ett personligt besök i butiken.

  • Jag har glömt något i butiken - hur bär jag mig åt?

    Ifall butikspersonalen hittat din kvarglömda vara eller ägodel, eller om den lämnas in av annan kund, så sparar personalen den i kassan. Det snabbaste sättet är därför att gå tillbaka till butiken och fråga efter det du saknar i kassan. Alternativt ring oss i kundtjänst så kontaktar vi butiken och kontrollerar om den finns kvar.

  • Vilka garantier lämnar Netto på sina produkter?

    På Netto kan du reklamera en vara enligt konsumentköplagen. Du har 3 års reklamationsrätt på samtliga varor. Reklamationsrätten avser fabrikationsfel på produkten. Fel som beror på felaktigt användande täcks inte av reklamationsrätten. Konsumentlagen skiljer på reklamation som skett före eller efter 6 månader, inom 6 månader är det Nettos ansvar att påvisa vilken typ av fel produkten har och därefter övergår ansvaret till kunden. För att reklamera en vara går du till Nettobutiken och återlämnar varan tillsammans med kvittot.

  • Vad gör jag om jag har precis köpt en vara men det saknas delar i förpackningen?

    Vi har inga reservdelar i butiken/lagret. Men du har givetvis rätt att reklamera varan och då byta till en annan komplett förpackning eller att återfå pengarna för varan. Ta med dig kvittot och varan till butiken så hjälper butikspersonalen dig.

  • Vad gör jag om mitt kvitto inte stämmer?

    Ta med dig kvittot till butiken och prata med butikspersonalen så får du hjälp.

  • Varför får jag inte Nettobladet i min brevlåda?

    Om du inte får Nettobladet i brevlådan så hänvisar vi er till vår hemsida där du alltid finner aktuellt flygblad. Eller gå till butiken som har bladet vid entrén. Vi kan även rekommendera att använda vår app till smartphone där både flygbladsvaror och speciella extraerbjudanden presenteras varje vecka. 

    I samarbete med vår distributör - Svensk Direktreklam - erbjuder vi dig som kund en portal där du har möjlighet att via länken nedan lämna reklamation kring utdelningen, exempelvis om vårt reklamblad uteblivit. Klicka här för att komma till reklamationsportalen.

  • Jag har tecknat mig för nyhetsbrev hos er men jag får inget?

    Börja alltid med att kontrollera SPAM-inboxen. Hjälper inte detta kan det kan även bero på en felstavning i din e-postadress, prova att fylla i en gång till och kontrollera noga att hela adressen är rätt.

    När du anmäler dig till nyhetsbrevet får du först ett bekräftelsemail där du ska bekräfta att du vill motta vårt nyhetsbrev.

  • Nettos app visar felaktigt avstånd till butiken, varför?

    Prova att stänga av och sätta på GPS:en i din mobil. Eventuellt har den blivit avaktiverad och kan därför inte positionera dig i förhållande till butiken.

  • Jag har problem med Nettoappen för iPhone, vad ska jag göra?

    Om ni upplever problem med vår app för iPhone (iOS) tar vi tacksamt emot feedback till kundtjanst@netto.se. Hit kan ni även skicka önskemål om ni saknar en viss funktion i appen.

  • Jag har problem med Nettoappen för Android, vad ska jag göra?

    Om ni upplever problem med vår app för Android tar vi tacksamt emot feedback till kundtjanst@netto.se. Hit kan ni även skicka önskemål om ni saknar en viss funktion i appen.

Nettobladet