Netto öppnar en butik i Surahammar

2016-07-13

Torsdag den 21 juli öppnar Netto en ny butik i Surahammar. Detta blir butik nummer 157 i Sverige. Här möts kunderna av kvalitetsprodukter till lågt pris & spännande varor på Marknadsplatsen då Netto ger mer för pengarna.

DSC07450.jpg

- Jag är mycket glad över vår nya butik i Surahammar, och detta är bara början på en mycket aggressiv expansionsplan för Netto Sverige. Vi ser Sverige som framtidens marknad för vårt discount koncept, säger Bent Holm, VD för Netto i Sverige.

Butiken är placerad intill södra infarten vid väg 66, och nytillskottet anses positivt för kommunens del. En del i Nettos koncept är att ge kunderna mer kvalitet för pengarna, där Netto även kommer utöka vissa varuområden i butikerna.

- Vi har speciellt fokus på att utöka butikernas färskvaruområden, då vi ser stor framgång på våra ekologiska produkter, egna varumärken samt de varor som ingår under vårt koncept Smultronställen, där vi värnar om de små svenska leverantörerna och visar produkter med hög kvalitet till bra pris, säger Bent Holm, VD för Netto i Sverige.

Den nya Nettobutiken i Surahammar öppnar kl. 8.00 på torsdag den 21 juli och ligger på Elledningsvägen 2.

För ytterligare information, kontakta gärna: Bent Holm, VD för Netto i Sverige, 0346-69 60 00 el. bent.holm@netto.se