Netto Sverige gör en helrenovering av butiken i Halmstad, Fyllinge. Samtidigt stängs butiken i Halmstad, Nyhem.

20 juli 2018

Vi jobbar hårt för att erbjuda kunden en ännu bättre upplevelse i våra butiker, som en del i detta renoverar vi många av våra butiker med ett nytt butikskoncept som bl.a. innebär mer kylutrymme och större fokus på färskvaror.

Netto Sverige gör en helrenovering av Halmstadsbutiken i Fyllinge. Butiken renoveras enligt nytt koncept och får bl.a. mer kylutrymme för frukt, grönt och kött. Butiken i Fyllinge håller stängt på grund av renovering under 2 dagar och återöppnar den 30:e augusti. Samtidigt har beslutet tagits att stänga Halmstadsbutiken i Nyhem. Skälet är bristande lönsamhet. Butiken i Nyhems stängs den 29:e augusti.

- I Halmstad har vi funnits sedan 2002 och det är en stad där vi är väletablerade, butiken i Fyllinge är nu den andra av stadens butiker som vi helrenoverar till det nya konceptet och vi ser fram emot att erbjuda en ännu fräschare butik. Det är såklart tråkigt att samtidigt behöva stänga en annan butik men vi kommer omplacera anställda till våra andra butiker i staden och då butiken trots insatser inte visar lönsamhet är det nödvändigt, Säger José Riera, Regionschef på Netto Sverige.