Nettos kunder skänkte 170 920:- till Barncancerfonden

2018-03-23

Nettos kunder skänkte 170 920:- till Barncancerfonden

Kring internationella barncancerdagen 15:e februari 2018 samlade 18 företag runt om i Sverige in pengar till Barncancerfonden. Tillsammans bidrog de med över 537 000 kronor. Nettos kunder stod för nästan en tredjedel av summan.

Det var genom kampanjen ”Ge 10 kronor” som företagen tillsammans samlade in över 537 000 kronor. Netto valde att för tredje gången stödja Barncancerfondens kampanj, och i samband med internationella barncancerdagen stod Nettos kunder för nästan en tredjedel av de insamlade pengarna, 170 920 kronor.

– Jag är verkligt imponerad över det jobb vi och våra butiker gjort, men framför allt också över den givmildhet och välvilja som finns hos våra kunder, säger Philip Andreasson, Marknadschef på Netto.

Vi vill tacka varenda medarbetare på Netto för ert fantastiska engagemang och er viktiga medverkan i kampanjen. Netto har tillsammans med sina kunder hittills bidragit med över 700 000 kronor till kampen mot barncancer - vi hoppas innerligt att Netto vill fortsätta att vara med oss på vår resa mot att utrota barncancer! Säger Elinor Westerberg, huvudpartneransvarig på Företagsinsamling, Barncancerfonden.

Barncancerfondens vision är att utrota barncancer. Sedan 1982 har Barncancerfonden arbetat för att fler barn ska överleva cancer, samtidigt som de vill hjälpa de drabbade familjerna att få den vård och det stöd som de behöver. Under samma period har överlevnaden ökat till ca 80%, men trots det är barncancer fortfarande den vanligaste dödsorsaken hos barn mellan 1 och 14 år i Sverige.

Tack vare generösa bidrag från privatpersoner, företag och organisationer är Barncancerfonden den enskilt största finansiären av barncancerforskning i Sverige.

För mer information, kontakta:

Philip Andreasson, marknadschef
tel.: 0346 – 69 60 49