Ytterligare en Nettobutik öppnar i Halmstad

2013-10-01

På torsdag den 3 oktober öppnar Netto en ny butik i Fyllinge, Halmstad. Butiken blir den fjärde butiken i Halmstad och den hundrafemtiofemte totalt i Sverige. På Netto möts kunderna av kvalitetsmat från välkända varumärken till extra låga priser.

- Vi är väldigt glada över ännu en etablering i Halmstad som innebär att de som bor i Fyllinge och de som passerar butiken, exempelvis de som pendlar mellan Halmstad och Laholm, kan sänka sina matkostnader. Vi satsar på att ha Sveriges lägsta priser och invånarna i Fyllinge med omnejd kommer att upptäcka att man alltid handlar billigt på Netto, säger Bent Holm, VD för Netto i Sverige.

Placeringen är helt enligt konceptet, en bostadsnära butik som satsar på att ha marknadens lägsta livsmedelspriser. Det är dessutom den första byggnaden som har Nettos nya butiksdesign.

- Prismedvetna kunder har tidigare behövt åka till en stormarknad för att handla billigt. Vi ändrar på detta genom att erbjuda matvaror till extra låga priser där kunderna bor eller arbetar. Ett av våra största fokusområden är färskvarorna och att alltid kunna erbjuda kunderna färskt kött, bröd, grönsaker och mejeriprodukter av hög kvalitet till marknadens lägsta priser, säger Bent Holm.

En annan del i Nettos koncept är, som första livsmedelskedja i Sverige att erbjuda Sveriges lägsta styckpriser. I Sverige uppstår varje år ett matavfall på ungefär en miljon ton och det är hushållen som står för merparten av matsvinnet. Mängdrabatterna ”ta 3 betala för 2” bär en del av skulden. På Netto får kunden det låga priset oavsett antal.

Den nya Nettobutiken i Halmstad öppnar kl. 8.00 på torsdag den 3 oktober och ligger på Fyllingevägen 2.